Pravidla
a organizace vzdělávání žáků 1. stupně od 25. května 2020
1.
Příchod žáků do školy:
Před
školou je nutné dodržovat odstupy 2 metry v souladu s krizovými nebo
mimořádnými opatřeními (není nutné např. u doprovodu žáka členem společné
domácnosti). Pro všechny osoby nacházející se před školou platí povinnost
zakrytí úst a nosu.
Žáci budou do školy vpouštěni jednotlivě.
Nejdříve od 7.20 podle pokynů paní školnice, která žákům nejprve změří teplotu.
Ti se následně přezují v šatně, vydezinfikují si ruce
a
následně se odeberou do své třídy, kde si odloží svoje oblečení, umyjí si ruce
a posadí se
na
své místo dle pokynů vyučujícího.
Žáci
musí pedagogickému pracovníku předat v písemné podobě podepsané Čestné
prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění. Pokud tak
žák neučiní, nebude se moci vzdělávání účastnit. (nové čestné prohlášení Vám
zasílám emailem; použijte tento nový formulář)
Vstup do budovy školy je umožněn pouze
žákům, nikoliv doprovázejícím osobám.
2. V budově školy:
Všichni žáci i zaměstnanci školy nosí ve
společných prostorách roušky.
Přesuny skupin žáků, pohyb na chodbách,
návštěva toalet či společných prostor bude organizována tak, aby byly
minimalizovány kontakty jak mezi skupinami, tak jednotlivci včetně zaměstnanců
školy. Při přesunech je vhodné dodržení odstupů 2 metry vždy, když je to možné
(nejméně 1,5 metru). Ihned po příchodu do třídy si všichni žáci umyjí a
vydezinfikují ruce.
Složení skupin žáků se stanoví předem a
je neměnné! Maximální počet žáků ve skupině žáků je 15 s tím, že je nezbytné
dodržet zásadu jeden žák v lavici ve třídě. V průběhu pobytu ve třídě nemusí
žáci ani pedagogičtí pracovníci nosit roušku, pokud je zachován rozestup 2
metry (nejméně 1,5 metru). O použití roušek ve třídě rozhodne pedagogický
pracovník podle charakteru činnosti.
Pitný
režim nebude pro žáky školy do 30. 6. 2020 zajišťován. Pouze při obědech pro
žáky, kteří na něj budou chodit. Proto je nutné, nosit si do školy vlastní
pití.
3.
Organizace vzdělávání:
Dopolední
blok vzdělávacích aktivit:
Pro
žáky 1. ročníku bude výuka probíhat
v době od 7.55 do 11.35
ve třídě 2. a 3. ročníku.
(V
7.55 již začíná výuka 1. ročníku)
Pro
žáky 2. a 3. ročníku bude výuka
probíhat v době od 7.50
do 11.30 (2. ročník ve třídě
1.
ročníku a 3. ročník ve školní družině). (V 7.50 již začíná výuka 2. a 3.
ročníku)
Pro
žáky 4. a 5. ročníku bude výuka
probíhat v době od 7.45
do 11.25 ve třídě 4. a 5. ročníku.
(V
7.45 již začíná výuka 4. a 5. ročníku)
Na teplé obědy budou žáci chodit dle
pokynů vyučujících v době 11:30 – 12:00.
Odpolední blok zájmových aktivit: 12:00 – 14:30
4.
Odchod ze školy:
Po skončení vzdělávání žáci odcházejí společně
ve skupině pod dohledem pedagogického pracovníka do šaten a po přezutí
odcházejí ze školy. Žáci opouštějí školu sami. Po odchodu
z budovy přebírají odpovědnost za žáky
zákonní zástupci. Škola nese odpovědnost za žáky pouze během jejich účasti na
vzdělávání.
Žák
může v průběhu odpolední aktivity opustit školu pouze s písemným souhlasem
zákonného zástupce, který obdrží pedagogický pracovník před odchodem žáka.
Po opuštění budovy školy přebírá vždy za
žáka odpovědnost jeho zákonný zástupce.
Pokud se žák zúčastní odpolední
aktivity, napište nám prosím písemně:
a) do kdy žák ve škole bude
b)
kdo si jej vyzvedne nebo jestli bude odcházet sám
5.
Hygienická pravidla:
Žáci musí být vybaveni dvěma rouškami a sáčkem
pro jejich uložení. Žáci jsou povinni respektovat další pokyny pedagogického
pracovníka pro dodržování hygienických pravidel. Opakované nedodržování
stanovených hygienických pravidel, po prokazatelném upozornění zákonného
zástupce žáka pedagogem, je důvodem k nevpuštění žáka do školy, resp. k
vyřazení žáka ze skupiny či přípravy.
6.
Podezření na možné příznaky COVID-19:
Nikdo s příznaky infekce dýchacích cest,
které by mohly odpovídat známým příznakům COVID-19 (zvýšená tělesná teplota,
kašel, náhlá ztráta chuti a čichu, jiný příznak akutní infekce dýchacích cest),
nesmí do školy vstoupit. Pokud žák vykazuje některý z možných příznaků
COVID-19, je nutné umístit jej do samostatné místnosti a kontaktovat zákonné
zástupce žáka s ohledem na okamžité vyzvednutí žáka. Je nutné, aby zákonný
zástupce v tomto případě zajistil bezodkladné vyzvednutí dítěte. O podezření
informuje škola také spádovou hygienickou stanici. Vážení rodiče, v souvislosti
s riziky plynoucími z možné nákazy a stanovenými postupy při řešení podezření o
výskytu nákazy ve škole, viz výše, žádáme, abyste pravidelně před odchodem do
školy pečlivě kontrolovali zdravotní stav vašich dětí. V případě, že se u
vašich dětí vyskytnou příznaky, které by mohli vyvolat podezření o nákaze koronavirem (zvýšená tělesná teplota, kašel, náhlá ztráta
chuti a čichu, jiný příznak akutní infekce dýchacích cest, nachlazení, bolest
hlavy, bolest v krku, dušnost, …), děti do školy neposílejte. Děkujeme
Vážení rodiče,
sděluji Vám, že na základě rozhodnutí MŠMT
je od 25. 5. 2020
umožněna osobní přítomnost žákům prvního stupně ve škole.
Účast žáků je zcela dobrovolná.
Zasílám
Vám dotazník, který prosím vyplňte co nejdříve a zašlete mi jej zpět na tento email
zszakrany@zszakrany.cz nejpozději však do 14. 5. 2020.
Dále
Vás upozorňuji, že přijetí žáka je podmíněno podepsáním čestného prohlášení
(viz. další příloha), které je nutné předložit při
prvním vstupu do školy. Pokud zákonný zástupce toto prohlášení
nepodepíše, nebude žákovi osobní účast ve škole umožněna.
Tiskopis
čestného prohlášení je také možné vyzvednout ve škole vždy v úterý a pátek
v době od 8.00 do 12.00.
Vzhledem k tomu,
že skupiny mají být neměnné, je možné se ze skupiny odhlašovat, ale nikoli
později přihlašovat. Žáka nelze zařadit do školní skupiny později než k 25. 5.
2020. O zařazení žáků do skupin
rozhoduje ředitelka školy. Pokud to bude možné, plánujeme rozdělení žáků ke
svým třídním učitelům.
Dopolední vzdělávací aktivity budou probíhat každý den v rozsahu
čtyř vyučovacích hodin (přibližně do 11:30). Budou převážně zaměřeny na plnění
úkolů distanční výuky. Na to budou v případě zájmu navazovat odpolední aktivity
(maximálně do 14:30). To nevylučuje vyzvednutí dítěte v dřívějších odpoledních
hodinách. Nejedná se o školní družinu, proto odpolední činnosti budou pro
všechny bezplatné.
ORGANIZACE:
-
cesta do školy a ze školy - platí
stanovená krizová opatření (rouška, odstup osob 2 metry),
- vstup
do školy je umožněn pouze žákům, nikoliv doprovázejícím osobám;
žáci přicházejí do školy v době od 7:20 do 7:45, do školy vstupují jednotlivě
dle pokynů paní školnice
- v budově školy - ve společných prostorách školy (chodba, šatna, WC, ...) platí povinnost nosit roušku; každý žák musí mít s
sebou na den minimálně 2 roušky a sáček na jejich uložení
- ve třídě – v průběhu pobytu ve
třídě nemusí žáci ani pedagogičtí pracovníci nosit roušku, pokud je zachován
rozestup dva metry (nejméně 1,5 metru). Pokud dochází k bližšímu kontaktu
(např. při skupinové práci), musí se roušky nosit i ve třídě.
-
výuka začne v pondělí 25. 5. 2020.
Zájemci o školní
stravování se musí přihlásit u vedoucí školní jídelny nejpozději do 18. 5.
2020.
Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla; jejich
opakované nedodržování, po prokazatelném upozornění zákonného zástupce, je
důvodem k nevpuštění žáka do školy, respektive k vyřazení žáka ze skupiny. Tyto
informace budou upřesněny těsně před znovuotevřením školy
Předem
děkuji za Vaši brzkou odezvu Mgr. Renata
Procházková, ředitelka školy